Alla inlägg den 14 mars 2017

Av Ann - 14 mars 2017 22:55

Nu har jag en hyfsad plan för hur sajten skall se ut. Eller i alla fall en plan över vad den skall innehålla. Jag tror jag skippar de spelen som är riktade till barn (låtsaspoker) och fokuserar på gratisspel på RIKTIGA pokersajter istället. Som jag sagt tidigare har de flesta pokersajter spel för låtsaspengar, men det finns även frirullar/freerolls där man kan vinna riktiga pengar utan att satsa en cent. Där kommer fokus ligga!


#Gratisspel #Barn #Fokus

Av Ann - 14 mars 2017 21:34

Jag har nu försökt att för mig själv spalta upp vad de olika delarna av gratispoker kan vara.

Låtsaspoker

Här tänker jag då framförallt på sajter som spela.se, där barn (oftast) kan spela gratisspel på nätet. Det finns många olika varianter av poker på dessa sajter, men de riktar sig främst till barn.

Freerolls

Freerolls - eller frirullar som det ofta kallas - är gratis turneringar med riktiga pengar i vinst. De flesta pokersajter har frirullar, men man måste vara registrerad kund på sajten för att delta. För den med mycket tid och energi kan man ju tänka sig att man spelar dessa gratisturneringar på många olika sajter, och då spelar helt gratis. Trots att man inte satsar några pengar kan man alltså vinna riktiga pengar på dessa turneringar. Nackdelen är att man måste vara kund, men man behöver inte sätta in pengar. Detta är alltså variant två på gratis pokerspel online.

Låtsaspengar

Precis som Freerolls sker detta pokerspel på pokersajterna och är för registrerade kunder. Man behöver naturligtvis inte sätta in pengar för att spela med dessa marker, men de flesta sajter har en maxgräns för hur mycket chips man har totalt. På vissa ställen får man nya låtsaspengar varje månad, medan andra tvingar en att köpa nya marker för riktiga pengar. Det har jag svårt att klassificera som gratis poker, men ändå. Det gäller låtsaspengar, så det kanske får plats på sajten ändå.


#Freerolls #Låtsaspengar #Låtsaspoker #Frirullar

Av Ann - 14 mars 2017 19:49

Sedan skall jag göra mig en liten lista på allt jag kan tänkas ha med på sajten. Men nu har jag varit lite väl frånvarande ett par timmar, så nu är det lång nattning på schemat.


#Nattning #Lista #Sajten

Av Ann - 14 mars 2017 19:26

När man talar om gratis poker finns det (fick jag nyss lära mig) flera olika saker man kan mena. Själv hade jag nog tänkt ”poker om låtsaspengar”, men när jag berättade för en kompis om tanken trodde hon jag menade Freerolls. Så nu är jag lite tveksam. Vad handlar då min sajt om? Kan jag ha med båda (alla?) sorterna? Hur gör jag en bra uppdelning på det då?

Jag vet att vissa pokersajter har poker för låtsaspengar, så om man vill kan man hävda att det finns tre olika sätt att spela poker gratis på nätet. Låtsaspoker, Freerolls och poker för låtsaspengar. Jag känner att jag antingen väljer ett av dessa teman och kör på det, eller så försöker jag få med alla sätt att spela gratis. Vi får se vad jag landar i.

#Poker #Freerolls #Låtsaspengar #Gratis

Av Ann - 14 mars 2017 14:13

Jag misstänker (efter att ha smygkikat på min statistisk) att jag inte kommer få så värst mycket feedback från er alla, så det blir nog till att ta en livlina och "ringa en vän".


#Livlina #Feedback #Ringa_en_vän

Av Ann - 14 mars 2017 14:04

Jag tror jag har en hyfsad idé på sajtens tema. Att spela poker gratis är ju något många vill göra. Alla gillar inte att spela om pengar, men poker kan vara kul ändå. Så just nu funderar jag på om en sajt med ”låtsaspoker” skulle kunna vara något. Att leta upp de sajter man kan spela poker utan att satsa pengar, det kunde ju vara något nytt och fräscht.

Först tänkte jag att sajten skulle handla om olika typer av pokerspel, men jag såg att de flesta pokersajter har det redan. Dessutom är det säkert bättre skrivet än vad jag kan åstakomma, så den tanken släppte jag direkt. Gratis poker var det inte jättemånga sajter om, så där kan jag nog hitta min plats på nätet.

#Gratis_poker #Tema #Pokersajten

Av Ann - 14 mars 2017 11:32

Jag har knappt hunnit med något alls idag. "L" har levt om och all uppmärksamhet riktades då dit. Annars vet jag vad som  händrr. Skrik och gråt som ändpå kräver uppmärksamhet. Nej, då är det bättre att inte låta det gå så långt.


Nu är det strax dags för lunch, och har jag tur så somnas det en timme efter det. Då skall det pillas ;-)


#Lunch #Pill #Uppmärksamhet

Av Ann - 14 mars 2017 00:10

Då var det dags att gå till sängs efter ännu en dag utan poker. Det är en smula ironiskt att jag skulle blogga om mitt pokerspelande, bara för att helt byta fokus, kanske borde jag börjat om bloggen? Jag hade ju inte skrivit många inlägg när jag bytte fokus. Men men, nu är det som det är. Hoppas jag får sova länge imorgon, det hade varit väldigt skönt och välbehövligt.


#Sovmorgon #Ironi #Blogga

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kommer min sajt att lyckas?
 Absolut!
 Inte en chans!
 Vad var frågan?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards