Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Ann - 13 mars 2017 19:52

Steg ett - vad sajten skall heta - har jag beslutat att skjuta upp. Så fokus ligger just nu på funktion och innehåll. Vad vill jag berätta för världen? Vad har jag att bidra med?

Även om jag anser mig vara hyfsad på poker har jag inga illusioner om att jag är ett proffs. Tvärtom vet jag att jag i bästa fall är en amatör med medelgoda skills i poker. Så att jag skulle ha en sajt med pokerstrategier känns långsökt. Jag måste hitta en ingång där jag kan bidra med något. Något där jag har kunskap jag kan förmedla. Vad detta är har jag inte landat i, men jag är på god väg.

När jag har letat runt efter pokersajter på nätet har jag sett att det finns ett flertal mer eller mindre liknande sajter som recenserar och listar massor av olika pokersajter. Hur min sajt skulle kunna bli unik i jämförelse med det, det vet jag inte. Så jag tror jag får hitta något annat, något annorlunda. Frågan är bara vad?

Jag skall leta runt lite mer och se om jag kommer på något.


#Poker #Pokerstrategier #Pokersajter

Av Ann - 13 mars 2017 17:54

Då är två av besluten fattade - Domän och webhotell. Då skall jag bara lista ut vad sajten skall heta, vad den skall handla om och hur den skall se ut.

Vad skall sajten då heta?

En mycket bra fråga som jag inte har något svar på än. De namnförslag jag hittills haft har visat sig vara upptagna, och min fantasi vill inte hjälpa mig på traven just nu. Jag vill att det skall vara tydligt vad sajten handlar om, så något med poker på nätet typ. Pokeronline var upptaget, pokerpanatet även det. Jag funderar och funderar.

Vad skall sajten handla om?

Även här är jag inte helt färdigtänkt. Som sagt skall fokus ligga på poker online, men exakt vad jag skall fokusera på är jag inte klar över än. Tips mottages tacksamt ;-)

Hur skall sajten se ut?

Jag har noll koll på denna punkt. Visst ser jag sajter jag gillar och tycker är snygga, men att jag skulle kunna bygga en  sådan sajt är uteslutet. Jag har ingen kunskap och behöver ett sätt att bygga sajter där jag bara behöver fylla i texten. Kanske kan man välja bilder också, men mycket mer än så klarar jag antagligen inte av.


#Design #Tema #Namn

Av Ann - 13 mars 2017 16:58

Då har jag fattat ett beslut i frågan om webhotell. Det blir Loopia av två skäl. För det första kommer jag som sagt registrera min domän via de, och senhotell blir enkelt att beställa samtidigt då. Det andra och mer väsentliga skälet är att Loopia verkar vara riktigt bra. Jag läste på några olika sajter, och de flesta gillar Loopia bäst. Sällsynt är negativa kommentarer, och det känns som en  bra indikation att de är ett seriöst företag. De verkar vara ganska stora också, vilket är en ”garant” i sig själv.

Jag har inte spelat en sekunds poker sedan jag kom på denna iden. ”L” har tagit mycket tid, och resten av dagen har gått till att fundera på sajten. Pokern tar jag när jag hinner och känner för det.

#Webhotell #Loopia #Domän

Av Ann - 13 mars 2017 16:31

Efter att ha kollat runt lite lutar det åt att jag väljer Loopia som leverantör av domännamn. Skillnaden i pris var så liten att jag valde utefter hur jag upplevde sajterna, och då var loppa klart tydligast. När jag kikade runt lite var kom nästa fråga nerdimpandes….Webhotell? Det hade jag inte tänkt på, och det kostade faktiskt en slant.

Jag kikade runt och hittade förutom Loopia och de andra ett par olika ställen som har bra pris. Frågan är bara om man skall vara snål vad gäller webbhotell. Det är ju ganska viktigt att det funkar bra och att sajten faktiskt ligger där den skall hela tiden. Just nu lutar det åt att jag väljer Loopia även till webhotell, men jag har inte riktigt letat klart än.

Hittills har jag förutom Loopia dessa alternativ:


Webdo

Ballou

Crystone


#Webbhotell #Loopia #Domämnamn

Av Ann - 13 mars 2017 16:10

Jag har som sagt bestämt mig för att bygga mig en egen liten pokersajt om onlinepoker. Jag spelar ganska mycket, och jag har massor av tid över eftersom jag är mammaledig med ”L”. Bättre tillfälle bjuds inte till att prova något nytt och spännande. Och detta är verkligen helt nytt för mig.

Jag har aldrig innan testat att bygga en webbsajt, och jag vet inte riktigt var jag skall börja någonstans. Jag har en vag bild över vad jag vill att sidan skall bli, men vägen  dit är väldigt oklar än så länge. Det är många saker jag måste fundera på.

Min första fråga rör hur jag går till väga för att köpa mig en domän. Först tänkte jag att jag skulle försöka bygga sajten här, på Bloggplatsen, men jag tror det blir svårt att få det snyggt och proffsigt.

Jag letade runt lite och hittade ett par ställen man kan köpa (eller registrera som det tydligen heter) en domän, men jag vet inte vad skillnaden är. Det är ju samma domän oavsett var jag köper den, så vad skiljer de olika erbjudandena åt?
Detta är de ställen jag hittat:

Loopia

Binero

One


#onlinepoker #webbsajt #Domännamn

Av Ann - 13 mars 2017 16:09

Det är idén i korthet. Jag skall starta en pokersajt och inte nöja mig med att blogga om poker. jag har inte så värst bra koll på allt, men jag har massor av tid.


#Pokersajt #Blogga

Av Ann - 13 mars 2017 16:06

Nu har jag äntligen en liten stund för mig själv efter en ovanligt aktiv "L" har somnat till i soffan. Jag borde väcka, men njuter av tystnaden och att få en stund vid datorn. Den idé jag kom på igår har växt, och jag börjar känna mig redo att berätta om den. Jag skall....


#Idé #Ensam #Tystnad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kommer min sajt att lyckas?
 Absolut!
 Inte en chans!
 Vad var frågan?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards